Collega aan het woord: Steven Collet

Wat zijn de leerervaringen van BZ-collega's? Lees of luister hun quotes. In het volgende geluidsfragment vertelt Steven Collet over de leergang ‘Effectief coördineren’.

Geluidsfragment: Steven Collet vertelt over het leertraject 'Effectief Coördineren'

Je kunt op verschillende manieren leren. Door individueel of samen als team of organisatie te leren. Of door te leren in de praktijk. Daarom is het leertraject ‘Effectief coördineren’ dat via de academie loopt heel waardevol. Tijdens dit traject leren coördinerend beleidsmedewerkers zelf hun functie verder te ontwikkelen en wordt de meerwaarde van de coördinator steeds beter gezien en benut. Coördinatoren zijn een essentiële schakel in ons werk. Zij zorgen voor vernieuwing en voor kwaliteit. Hun taak varieert van collega’s informeel aansturen tot diep in een bepaald thema duiken of processen richting de Kamer stroomlijnen. Een erg leuke rol, maar ook een ingewikkelde. Je zit als een soort sandwich overal tussenin. Het leertraject helpt je hierin verbeteren, door te leren in de praktijk.

Steven Collet
Beeld: ©Eddie Mol
Steven Collet, plaatsvervangend directeur-generaal Internationale Samenwerking en voormalig ambassadeur van het leertraject Effectief coördineren

“Je kunt op verschillende manieren leren. Door individueel of samen als team of organisatie te leren. Of door te leren in de praktijk. Daarom is het leertraject ‘Effectief coördineren’ dat via de academie loopt heel waardevol.

Tijdens dit traject leren coördinerend beleidsmedewerkers zelf hun functie verder te ontwikkelen en wordt de meerwaarde van de coördinator steeds beter gezien en benut. Coördinatoren zijn een essentiële schakel in ons werk. Zij zorgen voor vernieuwing en voor kwaliteit. Hun taak varieert van collega’s informeel aansturen tot diep in een bepaald thema duiken of processen richting de Kamer stroomlijnen. Een erg leuke rol, maar ook een ingewikkelde. Je zit als een soort sandwich overal tussenin. Het leertraject helpt je hierin verbeteren, door te leren in de praktijk.”